פורסם ב-

האם ידעת שנטילת כורכומין לכאבי ברכיים גורמת לסטרואידים להתבייש

 

 

האם ידעת שנטילת כורכומין לכאבי ברכיים גורמת לסטרואידים להתבייש

 

מיליוני אנשים נוטלים  תרופות סטרואידיות נוגדות דלקת  מידי חום לדלקות פרקים ומצבים דלקתיים אחרים , אך אינם מודעים לעובדה שנטילת מוצרים אלטרנטיביים וטבעיים  הרבה יותר בטוחים ויעילים  ,כיום הם גם נגישים וביותר וכמובן זולים כמוה התבלינים שנמצאים בארון המטבח שלך.

לצערי המחקר לגבי הכורכום על היתרונות הבריאותיים הוא דליל, בעיקר בשל המחסור בהון זמין למימון ניסויים קליניים יקרים וגם כי מעט מאוד מחברות התרופות מבינות ומוכנות להודות שתבלינים הנמצאים בכל  מטבח יכולים  לספק אלטרנטיבה מתאימה לתרופות במצבים בריאותיים אקוטיים .

המחקר האחרון בנושא תכונות המרפא של הכורכום פורסם בכתב העת האינדונזי לרפואה הפנימית באפריל 2012 והמחקר מצא שתמצית curcuminoid  של הכורכום הפחיתה  את הדלקת בחולים הסובלים מדלקת מפרקים ניוונית בברך.

הנוזל הסינוביאלי הינו  נוזל הנמצא   בתוך החללים של המפרק הסינוביאלי , תפקיד הנוזל להפחית את החיכוך בסחוס במפרק בזמן התנועה .

דלקת מפרקים ניוונית בברך פוגעת ב- 1 מתוך 2 אנשים מעל  גיל 85 ,ועם נטילת הכורכומין תאי המערכת החיסונית המכונים מונוציטים הגבירו את פעילות האנזים בתוך הנוזל הסינוביאלי..

במסגרת המחקר, קיבלו מחצית מהמשתתפים 30 מ”ג 3 פעמים ביום של תמצית כורכום  והחצי השני קיבל 25 מ”ג 3 פעמים ביום של תרופה אנטי דלקתית מבוססת סטרואידים  למשך 4 שבועות.

תוצאות המחקר:

בקבוצת מקבלי הכורכומין  אחוז האנשים שחשו הטבה עד להפסקת הטיפול היה גבוה יותר מאותם אנשים שנטלו טיפול תרופתי , ואחוז הפרשת האנזים הגורם לדלקת הוקטן משמעותית .

זה אינו המחקר הראשון שמבוצע על בני אדם לבדיקת התגוה לכורכום ןלתכונותיו . כורכום יעיל לפחות כמו תרופה ממשפחת  הסטירואידים  רק ללא תופעות הלוואי המצטרפות לנטילת תרופות מסוג זה  לדלקת מפרקים ניוונית בברך.

רבות דובר על הכורכום ועוד ידובר , אני מעלה זאת כי ראיתי אנשים שהעזו ונטלו תמציות כורכומין

באופן קבוע והדלקות שנעלמו במשך הזמן , הכאבים שכמעט ולא היו .

אשמח לעזור ולייעץ בכל נושא של כאב