פורסם ב-

איך להגן על ביתך מחרקים ויתושים???

 

 

 

איך להגן על ביתך מחרקים ויתושים

מזל טוב-הקיץ בפתח ועימו הגיעו היתושים , החרקים והשאר המעופפים שמעצבנים ,עוקצים או סתם מפחידים .

ניסיתם כבר מספר לא קטן של חומרים , בחנות הבטיחו שזה זה המוצר שהכי יעזור לכם , ריססתם וריססתם ושוב כלום במלחמה נגד האוייב ששמו חרקים.

אז מה עושים ?

אם אתם בעד  דוחה חרקים טבעי כי יש ילדים קטנים בבית ישנם מספר סוגים של שמנים אתריים מעולים בהדיפת החרקים ומניעת עקיצות . דוחי חרקים טבעיים אלה עדיפים ובריאים יותר מאשר החומרים הסינטטיים המבוססים על חומרים כימיים, אשר להם עלולה להיות השפעה רעילה על בריאותנו ועל הסביבה.

שמנים אתריים להגנה בפני חרקים ?

שמן אתרי הוא שמן מרוכז בתנאי שקניתם אותו ממקום בטוח ולא קניתם שמן שהינו ריח בלבד לשמנים יש תכונות ריפוי טבעייים וללא נזקים ותופעות לוואי , והנה לפניכם סוגי השמנים האתריים הפועלים כדוחי חרקים טבעיים :

שמן אקליפטוס

מחקרים בשנים האחרונות וניסיונם של בעלי מקצוע מראים כי שמן אקליפטוס עשוי לעזור במניעת כניסת חרקים  בעיקר יתושים. למעשה אקליפטוס לימוני או אקליפטוס citriodora –הם  השמנים שמספקים את  ההגנה הטובה ביותר .

שמן ציטרונלה

שמן ציטרונלה מכיל תרכובות עם פעילות מניעה גבוהה, על פי סקירת מחקר שפורסמה בשנת 2010 ועוד מחקר מ-2008 הראה כי הדלקת נרות מבוססים על שמן אתרי ציטרונלה עזרו במניעת חדירת יתושים וזבובי חול לכל איזור בו שהו אנשים .

שמן ציפורן

במחקר מ-2005 שהשווה את הפעילות של 38 שמנים אתריים שונים,גילו חוקרים כי שמן ציפורן נתן את משך הזמן הארוך ביותר של הגנה מפני כל מיני סוגי יתושים שהיו בניסויי המעבדה. אותו המחקר גם מצא כי השמנים ציטרונלה ופצ’ולי סיפקו הכי הרבה שעות של הגנה מלאה.

כיצד להשתמש בדוחי חרקים טבעיים

מאז ומעולם שמנים אתריים הינם דומיננטיים ולכן חשוב מאוד בעת השימוש  בכל סוג של שמן ואפילו כדוחה חרקים לשלב שמן לפי בחירתך עם שמן נשא (כגון חוחובה , שקדים מתוקים, או אבוקדו ) ולא למרוח את השמן כשהוא אינו מדולל ישירות על העור .

היום עם הופעת היתוש האסייאתי אני ממליצה ורק מניסיון על ריסוס החדר ואפילו מריחה על כפות הרגליים של שמנים אלו ,ואתם העקוצים והרגישים תרגישו בהבדל מהר מאוד

אם יש לכם שאלות לגבי בריאות טיבעית אשמח לענות על כל שאלה